Narzędzia TIK
MODUŁ IV
OPIS REKOMENDOWANEGO NARZĘDZIA TIK
PRZEDMIOT/ RODZAJ ZAJĘĆ |
PLASTYKA KLASA V |
CEL/ CELE LEKCJI |
- uczeń zna tradycje Świąt Wielkanocnych i ich związki ze sztuką ludową, - uczeń tworzy proste bryły, rzeźby zwierzątek świątecznych nawiązujących do sztuki ludowej , - uczeń poznaje dziedziny sztuki związane z plastyką – fotografia. |
NAZWA ZASTOSOWANEGO NARZĘDZIA |
Aparat cyfrowy, projektor multimedialny, laptop |
ADEKWATNOŚĆ NARZĘDZIA DO CELU ZAJĘĆ − UZASADNIENIE Dlaczego wybrane narzędzie pozwala skuteczniej zrealizować cel zajęć niż inne metody/ techniki, stosowane przez Ciebie dotychczas? |
- zdjęcia rzeźby pełnej i płaskorzeźby robione przez dzieci dały możliwość znajdowania cech wspólnych i różniących rodzaje rzeźb, - stosowanie tego narzędzia TIK, ułatwiło uczniom zapamiętywanie, zrozumienie i zastosowanie przekazanych informacji, istotnych z punktu widzenia założonego celu kształcenia oraz działań twórczych współczesnego ucznia i nauczyciela - takie działanie przyspiesza rozwój myślenia abstrakcyjnego ucznia |
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA NARZĘDZIA W PROCESIE UCZENIA |
|
DLA UCZNIA Po czym poznałaś/ poznałeś, że wybrane narzędzie ułatwiło uczniom uczenie się? |
DLA NAUCZYCIELA W jaki sposób zastosowane narzędzie pomogło Ci przygotować i przeprowadzić lekcję? |
- stosowanie tego narzędzia TIK ułatwiło uczniom zapamiętywanie, zrozumienie i zastosowanie przekazanych informacji -obraz fotograficzny jako narzędzie TIK, to nie tylko jeden ze sposobów przekazu informacji i komunikowania się ale również sposób na rozwój zainteresowań ucznia
|
- zastosowanie tego narzędzia TIK ułatwiło przekazanie istotnych informacji z punktu widzenia założonego celu kształcenia oraz działań twórczych współczesnego nauczyciela - uzyskany efekt zajęć motywuje również nauczyciela do dalszych poszukiwań nowych i ciekawych narzędzi oraz technik |