Plastyka - klasa V
POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI FORMATKA |
|
autor/ szkoła / miejscowość tytuł dobrej praktyki lead |
Wioletta Tęgos Zespół Szkół nr 1 w Kole
Wielkanoc. Rzeźbimy baranki, zajączki i kurczaczki wielkanocne. Rzeźba tradycyjna i współczesna. |
przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa) |
Plastyka – klasa V Szkoła Podstawowa |
cele |
- znajomość tradycji świątecznych - określanie prostych symboli świątecznych - tworzenie ciekawych, oryginalnych brył - sprawne posługiwanie się techniką rzeźbienia w plastycznym materiale - poznanie innej dziedziny sztuki związanej z plastyka - fotografia |
pomoce dydaktyczne |
- aparat cyfrowy - projektor multimedialny - laptop
|
krótki opis pomysłu - aby zrealizować zaplanowane cele, uczniowie musieli wcześniej zapoznać się z informacjami pozwalającymi poprawnie zrozumieć fotografię, jej zasady, techniczne elementy aby odpowiednio uchwycić w kadrze potrzebny motyw rzeźby - zrobione przez uczniów zdjęcia zostały wykorzystane podczas realizacji tematu lekcji - posłużyły jako materiał źródłowy do wykonania zadanej pracy plastycznej ( baranki, kurczaczki, króliczki ) |
|
efekty pracy - zapoznali się z podstawą fotografii ( kompozycją, kadrem fotograficznym ) - pokaz zdjęć wykonanych przez uczniów stał się narzędziem pomocnym do wykonania pracy i realizacji założonych celów - prace wykonane przez uczniów były zgodne z zasadami kompozycji rzeźby ludowej - dzięki wykonanym zadaniom uczniowie przybliżyli i utrwalili tradycje i obrzędowość Świąt Wielkanocnych |
|
uwagi - stosowanie aparatu cyfrowego na lekcjach plastyki jako narzędzie TIK - w przyszłym roku szkolnym nie zamierzam zmienić swojego pomysłu, ponieważ sprawdził się podczas realizacji tego tematu - aby fotografia nie stała się dominującym elementem na zajęciach i skupić uwagę uczniów na plastycznej części lekcji
|
|
załączniki - wzory prac, - fotografie rzeźb pełnych i płaskorzeźb o charakterze ludowym - szablon: baranka, zajączka i kurczaka
|